Sunku būtų ginčytis su teiginiu, jog didžiąją dienos dalį vis mažiau žmonių yra aktyvūs ir daugiau juda. O to užmiršti nederėtų – specialistai visuomet pataria vietoje lifto dažniau rinktis laiptus ar bent keliomis autobuso stotelėmis išlipti anksčiau. O dar geriau – sportuoti. Net ir tiems, kurie neketina siekti sportinių pasiekimų aukštumų, vienas geriausių, patogiausių ir šiuolaikiškiausių būdų – treniruokliai.

Rinkoje šiuo metu yra siūloma tikrai daug treniruoklių, o jie savo ruožtu yra skirstomi į dvi grupes: kardiotreniruokliai ir jėgos treniruokliai. Esminė kardiotreniruoklių paskirtis – gerinti bendrą organizmo būklę, šios grupės treniruokliai dažniausiai yra naudojami apšilimui, taip pat šiomis treniruotėmis užsiima tie, kuriuos kankina širdies ligos, nori pagerinti ištvermę arba mažina antsvorį. Jėgos treniruokliai – taip pat ugdo ištvermę ir lavina tam tikras konkrečias raumenų grupes. Kardiotreniruokliai – tai ir bėgimo takeliai, dviračiai, elipsiniai treniruokliai. Beveik visuose kardiotreniruokliuose yra įmontuoti ekranai, kurie leidžia sekti savo savijautą – pulsą, spaudimą, širdies veiklą ir, žinoma, stebėti apkrovas, rezultatą ir panašius duomenis.

Bėgimo takeliai

Bėgimo takeliai – turi puikią savybę, jog bėgioti galėsite nepriklausomai nuo to, koks oras ir metų laikas už lango. Verta įsidėmėti, kad bėgimo takeliai nėra tinkami tiems žmonėms, kurie turi daug antsvorio ir tiems, kurie turi problemų su sąnariais. Šio treniruoklio pliusas – dirba visi raumenys, ypač formuojami kojų ir sėdmenų, o kalorijos dega efektyviai. Treniruoklis dviratis – leidžia ne tik sėkmingai mažinti svorį, bet ir išvengti didelių apkrovų savo sąnariams. Tokio dviračio kasdienis mynimas bent jau po 15 minučių, pagerins širdies veiklą, didins energingumą, gerins sveikatą ir žinoma – padailins kūno linijas, nes veiksmingai tirpdo riebalus nuo apatinės kūno dalies. Šie treniruokliai universalūs ir tinkami bei patogūs visiems, kadangi jie turi galimybę susireguliuoti tiek balno, tiek vairo padėtis ir jas pritaikyti pagal savo ūgį.  Minamieji dviračiai stiprina širdies ir kraujagyslių sistemą, ugdo ištvermę, mankština nugaros, kojų, šlaunų raumenis. Prisiminkite, toks treniruoklis tinkamas ir tiems, kurie turi per didelį antsvorį.

Norint sportuoti namuose, rekomenduojama rinktis elipsinį treniruoklį. Jis ne tik mažina svorį, bet ir gerina savijautą bei stiprina raumenis. Tokie treniruokliai naudojami net ir reabilitacijoje. Šie treniruokliai leidžia nusistatyti treniruotę pagal savo poreikius ir fizines galimybes, o esančiame ekrane stebėti savo savijautą – kaip organizmas reaguoja į visą fizinę veiklą, rinktis skirtingas apkrovas. Šis treniruoklis leidžia treniruoti labai skirtingas raumenų grupes – tiek ir širdies raumenis, tiek ir pilvo, deltinį, tiek ir sėdmenis. Svarbu, jog toks treniruoklis tinkamas ir tiems, kurie turi problemų su sąnariais.

Jėgos treniruokliai

Kita treniruoklių grupė – jėgos treniruokliai, reikėtų paminėti, kad jie yra skirti lavinti jėgą, lankstumą ir savo ištvermę. Šiai treniruoklių grupei yra priskiriami traukimo treniruokliai, kojų lenkimo-tiesimo, treniruokliai su svarmenimis, treniruočių suolai ir įvairiausiai daugiafunkciai treniruokliai. Jėgos treniruokliai gali būti skirti ir pritaikyti tik konkrečiai raumenų grupei, pavyzdžiui – skirti treniruoti tik rankų raumenis arba kojų raumenis, skirti stiprinti tik pilvo presą. Neužmirškite ir to, kad jeigu treniruosite tik tas vietas, kurias norite pagražinti ar pakoreguoti, jokio gero rezultato nepasieksite.  Taip pat yra tokių jėgos treniruoklių, kurie gali būti skirti visoms raumenų grupėms treniruoti – daugiafunkciai jėgos treniruokliai. Kai kurie specialistai nepataria žavėtis universaliais, daugelį funkcijų atliekančiais jėgos treniruokliais, kurie neva viską treniruoja, bet iš tiesų yra mažiau naudingi, nes treniruojantis tokiu treniruokliu, judesiai atliekami ne pilnomis amplitudėmis – moterims gresia suformuoti kampuotas kūno formas, o vyrams didėja traumų tikimybė.

Sportas – sveikata, tik jūs patys geriausiai jaučiate kaip ir kiek galite sau leisti. Jeigu nežinote kaip taisyklingai atlikti pratimus – būtinai kreipkitės į specialistus, kad jie pagelbėtų, nes net ir naujausias treniruoklis nebus naudingas, jeigu nežinosite kaip teisingai juo naudotis.