Dauguma sportuojančių nevengia įtraukti įvairių pratimų su svarmenimis, kitaip dar vadinamais hanteliais. Tikriausiai visi treneriai pripažintų, kad tai labai teisinga ir reikalinga sporto treniruotė visiems tiems, kurie rūpinasi savo fiziniu aktyvumu. Labai svarbu atsakingai žiūrėti į pačių pratimų pliusus ir minusus bei prisiimti atsakomybę už tai, ką darome. Kitaip tariant, jeigu atliekame pratimus, turime žinoti kas, kaip, kodėl ir kaip teisingai viską atlikti, kad išvengtume traumų ir pasiektume maksimalios naudos. Šiuo atveju detaliau aptarsime apie kilnojamus svorius. Ir netgi ne apie tai, kuo jie naudingi, o kaip tinkamai juos pasirinkti.

Renkantis svorį, universalaus sprendimo pateikti neįmanoma. Kiekvienas žmogus yra unikalus – skiriasi tiek svoris, tiek ištvermė, ūgis ir kitos fizinės savybės bei galimybės. Galiausiai, net ir tuomet, kai dviejų žmonių svarbiausi duomenys sutampa, tai nebūtinai reiška, kad jiems abiems tiks vienodi svarmenys. Pasirinkus netinkamą svorį, galima ne tik ilgą laiką nedaryti progreso, bet ir patirti traumas. Abstrakčios, bet pagrindinės taisyklės – jeigu norite būti stipresni – naudokite sunkesnius svorius, nei tuos, kuriuos keliate, kai norite padidinti raumenų masę, o jeigu norite pagerinti savo ištvermę – rinkitės lengvesnius svorius. Rekomenduotina prisiminti, kad lavinant jėgą reikia pasirinkti tokį svorį, su kuriuo pratimą galėsite pakartoti nuo 1 iki 6 kartų, norint padidinti raumenis – nuo 8 iki 12 pakartojimų, o raumenų masei padidinti – mažiausiai 15 kartų.

Hantelių rūšys

Hanteliai – pats paprasčiausias įrankis, skirtas jėgos lavinimui. Priklausomai nuo to, kokių rezultatų norite pasiekti, galite rinktis iš įvairių hantelių tipų. Pavyzdžiui, štangą sudaro strypas ir atskirų svarmenų rinkinys (metalinių arba plastikinių, pastarieji yra lengvesni ir labiau tinkantys pradedantiesiems), kuriuos galite dėti ant strypo, norėdami didinti štangos svorį.

Hanteliai yra trumpi, kompaktiški ir gali būti pačių įvairiausių svorių, taip pat jie gali būti reguliuojamo arba fiksuoto svorio. Hanteliai naudojami pratimams atskiroms rankoms. Paprastai jie atliekami laikant po vieną hantelį kiekvienoje rankoje. Šiuo metu yra populiarūs svarsčiai, jų modelis elemetarus – sunkus rutulys su rankena. Juos galima naudoti atliekant įvairius pratimus, pajungiančius įvairias raumenų grupes, suderinant mankštą su svarmenimis ir kardio treniruotes. Pavyzdžiui, svarmenys, skirti kulkšniai ir riešui yra labai naudingi aerobikos mankštose. Jie sudaro papildomą pasipriešinimą ir leidžia sudeginti daugiau kalorijų, pakelti raumenų tonusą.

Į ką atsižvelgti renkantis hantelius?

Renkantis svarmenis, labai svarbu atsižvelgti į savo jėgą ir sportinius tikslus. Moterims, kurios nori pakelti raumenų tonusą, o ne auginti raumenų masę, visiškai pakanka svarmenų, kurių svoris yra nuo 1 iki 5 kg. Vyrams, kurie nori padidinti jėgą ir raumenų dydį, patartina pirkti štangas su įvairaus svorio plokštelėmis, kad būtų galima didinti svorius palengva. Pradedantiesiems reikėtų pirkti kompaktiškus hantelius, kurių nereikia surinkinėti, taip pat dengtus guma, neoprenu ar plastiku.

Prieš pradėdami naudoti hantelius, vadovaukitės dar viena labai patikima taisykle: raumenys greitai prisitaiko, adaptuojasi, stiprėja ir didėja, todėl palaipsniui jums reikės didinti svorius. Atsižvelkite į tai, jeigu norite įsigyti hantelius, planuodami nuoširdžias ir nuolatines treniruotes. Investuokite į daiktą, kuris bus patogus ir skatins siekti užsibrėžtų rezultatų. Taip pat – nepamirškite, kad daugiau ne visuomet yra geriau. Turėkite kantrybės ir neužmirškite kokiu tikslu atliekate šias treniruotes. Svorių negalima didinti per greitai – praėjus mėnesiui nuo treniruočių pradžios, krūvį galite padidnti viso labo 10 procentų. Pratimus atlikite kokybiškai – per sunkių svorių kėlimas esant prastos fizinės formos tik padidina traumos tikimybę.